Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých
Míková, Gabriela ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu lektorů a vymezení jejich kompetencí v rámci participativního stylu výuky ve vzdělávání dospělých. Práce se věnuje tématu lektorů využívajících aktivizační metody ve vzdělávání dospělých a nastiňuje současný stav profesionalizace lektorské práce v České republice. Vymezuje základní charakteristiky aktivizačních metod, které jsou ve výuce nejčastěji využívány s ohledem na nutné schopnosti lektora pracujícího s těmito metodami. V práci je představen kompetenční model lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých s možným návrhem využití tohoto modelu v praxi. Klíčová slova: lektor, profesionalizace lektorské práce, role lektora, lektorské kompetence, aktivizační metody.
Kompetence lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých
Míková, Gabriela ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu lektorů a vymezení jejich kompetencí v rámci participativního stylu výuky ve vzdělávání dospělých. Práce se věnuje tématu lektorů využívajících aktivizační metody ve vzdělávání dospělých a nastiňuje současný stav profesionalizace lektorské práce v České republice. Vymezuje základní charakteristiky aktivizačních metod, které jsou ve výuce nejčastěji využívány s ohledem na nutné schopnosti lektora pracujícího s těmito metodami. V práci je představen kompetenční model lektora využívajícího aktivizační metody ve vzdělávání dospělých s možným návrhem využití tohoto modelu v praxi. Klíčová slova: lektor, profesionalizace lektorské práce, role lektora, lektorské kompetence, aktivizační metody.
Preference klíčových prvků didaktického procesu neformálního vzdělávání dospělých účastníků z pohledu věkových kohort
Loukotková, Klára ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
3 Abstrakt Cílem bakalářské práce je identifikovat preference týkající se klíčových prvků didaktického procesu, konkrétně forem a metod vzdělávání, přístupu vzdělavatele, didaktických pomůcek, didaktické techniky a uspořádání výukových prostor u dospělých, kteří se v posledních dvanácti měsících účastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání, v závislosti na jejich věku, resp. příslušnosti k určité věkové kohortě. Na základě relevantní odborné didaktické literatury z oblasti andragogiky a pedagogiky je v prvních třech kapitolách charakterizován didaktický proces a jeho klíčové oblasti, tedy materiální a nemateriální didaktické prostředky, které se dále dělí na konkrétní prvky. Ve čtvrté kapitole jsou definovány jednotlivé věkové kohorty a jejich specifika, a to jak v obecné, tak v didaktické rovině. Poslední, pátá kapitola je věnována přípravě a realizaci kvantitativního dotazníkového šetření u těch příslušníků daných věkových kohort, kteří se za posledních dvanáct měsíců zúčastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání dospělých. Na základě těchto zjištění jsou formulovány závěry o rozdílech v preferencích týkajících se klíčových prvků didaktického procesu u jednotlivých věkových kohort. Klíčová slova prvky didaktického procesu, didaktické formy, didaktické metody,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.